پاتریک برگر خبرنگار نزدیک به دورتموند به تازگی گزارشی از برنامه‌های نقل و انتقالاتی این باشگاه برای تابستان منتشر کرده است

پس از آنکه جود بلینگام با امضای قراردادی شش ساله از بروسیا دورتموند به رئال مادرید پیوست، انتظار می‌رود مدیران این باشگاه آلمانی در پنجره تابستانی در چندین پست دست به تقویت ترکیب خود بزنند.

طرفداری | به گزارش پاتریک برگر از اشپورت آینس، پس از فروش جود بلینگام به رئال مادرید با مبلغ پایه 103 میلیون یورو همراه با 30.9 میلیون یورو بندهای پاداش که در طی شش سال آینده می‌تواند به حساب دورتموند واریز شود، زنبورها اکنون بودجه قابل توجهی برای تقویت تیم خود در این پنجره نقل و انتقالات تابستانی در اختیار دارند.

با این حال شایان ذکر است که طبق گفته هانس یواخیم واتسکه مدیر عامل باشگاه، تنها 60 تا 65 درصد از این 103 میلیون یورو را دورتموند به دست می‌آورد که به معنای مبلغی در حدود 77 میلیون یورو است. همچنین انسگر کناف نیز به تازگی در انتقالی به ارزش پنج میلیون یورو به آینتراخت فرانکفورت پیوست. اما کناف و بلینگام تنها خروجی‌های دورتموند در این تابستان نیستند. انتظار می‌رود توماس مونیه با حقوق 10 میلیون یورویی، تورگان هازارد با حقوقی در حدود 6 تا 7 میلیون یورو و نیکو شولتس با حقوق 5 میلیون یورویی (تمامی این ارقام ناخالص هستند) باشگاه را ترک کنند. در مجموع، انتظار می‌رود سباستین کل مدیر ورزشی دورتموند و همکارانش برای نقل و انتقالات، بودجه‌ای در حدود 60 تا 70 میلیون یورو در اختیار داشته باشند.

جذب یک هافبک دفاعی و هافبک میانی از اولویت‌های اصلی دورتموند

با جدایی جود بلینگام و محمود داهود، دورتموند نیاز به جذب یک هافبک دفاعی و هافبک میانی باکیفیت دارد. بخشی از درآمد به‌دست آمده از فروش بلینگام قرار است به انتقال ادسون آلوارز 25 ساله از آژاکس اختصاص پیدا کند. یکی از ویژگی‌های مثبت این هافبک دفاعی مکزیکی، ذهنیت قدرتمندش است و زنبورها مدت‌هاست که او را زیر نظر دارند.

آلوارز همچنین بازیکن منعطفی است و توانایی بازی در پست دفاعی میانی را هم دارد. ورود او می‌تواند قدرت و استحکام بیش‌تری را به خط هافبک دورتموند تزریق کند. گفته می‌شود هزینه انتقال این بازیکن 35 میلیون یورو خواهد بود و انتظار می‌رود مذاکرات بین دو باشگاه در روزهای آینده، سرعت بیش‌تری بگیرد.

در مورد هافبک میانی و پست 8، دورتموند نام‌های مختلفی را در لیست خود دارد اما هنوز تصمیمی نگرفته است. این هافبک علاوه بر کیفیت بالا باید از نظر ذهنی نیز قدرتمند باشد که بتواند با فشارهای مختلف مقابله کند. به‌خصوص اینکه از همان ابتدا به او به چشم جانشین بلینگام نگاه می‌کنند.

خلاف برخی شایعات، بازگشت ایلکای گوندوعان به سیگنال ایدونا پارک چندان موضوع جدی‌ای نیست. همچنین دورتموند قرار نیست برای جذب یک بازیکن، 45 یا 50 میلیون یورو هزینه کند. برای یادآوری، جذب سباستین هالر با مبلغ 31.5 میلیون یورو، رکورد دورتموند است و این باشگاه به فکر رکوردشکنی در این تابستان نیست.

دورتموند علاقه زیادی به ایوان فرسندا دارد

از آنجایی که انتظار می‌رود توماس مونیه دورتموند را ترک کند، ایوان فرسندا از رئال وایادولید گزینه زنبورها برای دفاع راست است. در قرارداد این استعداد 18 ساله اسپانیایی با وایادولید، بند فسخ 20 میلیون یورویی وجود دارد. 

دورتموند و فرسندا بیش از یک سال که با یکدیگر در تماس هستند و این باشگاه اکنون پیشتاز رقابت بر سر این بازیکن است. با این حال زنبورها همچنان می‌خواهند هزینه انتقال فرسندا را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

  • همچنین بخوانید: کاهش مبلغ بند فسخ ایوان فرسندا با سقوط رئال وایادولید

در مورد پست وینگر نیز، دورتموند در هر دو طرف با وجود بازیکنانی مانند جیمی باینو گیتنس، ژولین دورانویل، دونیل مالن و کریم آدیمی احساس رضایت می‌کند.